REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO (z dnia 01.09.2016 roku.) www.sklep.medema.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy, dalej „Sklep MEDEMA / www.sklep.medema.pl” prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu, dalej „Regulamin”.
- Właścicielem Sklepu Internetowego jest firma MEDEMA przysługują jej wszelkie prawa do niniejszej strony internetowej dostępnej pod domeną www.sklep.medema.pl („Strona Internetowa Sklep MEDEMA") w tym jej struktury oraz jej projektu graficznego oraz majątkowe prawa autorskie w odniesieniu do wszystkich elementów umieszczonych na Stronie Internetowej Sklep MEDEMA, które stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.), a w związku z tym podlegają ochronie zgodnie z przepisami tej ustawy.
- Firma MEDEMA na podstawie umowy związanej z rejestracją domeny internetowej www.sklep.medema.pl posiada wyłączne prawo do użytkowania tej domeny.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- W razie wystąpienia błędów na stronie internetowej Sklepu Internetowego, w szczególności co do Ceny lub dostępności Towaru Sprzedawca poinformuje o tym fakcie Klienta umożliwiając mu zmianę złożonego Zamówienia.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy. Nie stanowią one również zapewnienia Sprzedającego.
- Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Informacje o Towarze podane na stronie Sklepu Internetowego w tym jego opis oraz cena, nie stanowią oferty Sprzedawcy, a zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Nazwy producentów, marki fabryczne i opisy produktów należą do ich właścicieli. Prezentowane są na stronach sklepu wyłącznie w celach informacyjnych i nie stanowią oferty handlowej w myśl przepisów prawa.
- Zdjęcia i opisy Towarów zamieszczone w Sklepie Internetowym są materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie Użytkownikowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru. W szczególności wygląd Towaru na zdjęciach prezentowanych w Sklepie Internetowym może różnić się w niewielkim stopniu od zewnętrznego wyglądu Towaru wydawanego Kupującemu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Powyższe zastrzeżenia nie odnoszą się do udostępnionych w Sklepie Internetowym specyfikacji technicznych oraz oznaczeń marki i modelu danego Towaru. W celu uniknięcia wątpliwości niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy lub Sprzedającego wobec Użytkownika lub Kupującego będących Konsumentami.
- Użytkownik korzystający ze strony internetowej Sklepu Internetowego zobowiązany jest do podejmowania działań zgodnych z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami, w tym do niedostarczania Treści o charakterze bezprawnym.
- Klientów Sklepu Internetowego obowiązuje zakaz przesyłania treści o charakterze bezprawnym lub sprzecznym z zasadami współżycia społecznego.
- Klient jest zobowiązany do podania w składanym Zamówieniu prawdziwych danych umożliwiających jego realizację.
- Informacje znajdujące się na stronie Sklepu Internetowego MEDEMA nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedającego.
- Dla Stron wiążące są informacje zawarte na stronie www.sklep.medema.pl przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu i sposób dostawy.
- Wszelkie pytania dotyczące warunków lub zasad korzystania ze Strony Internetowej „Sklep MEDEMA” prosimy wysyłać za pośrednictwem formularza kontaktowego w zakładce Kontakt z Nami.
II. DEFINICJE
Użyte w Regulaminie terminy oznaczają:
- Sklep Internetowy - sklep internetowy dostępny jest pod adresem www.sklep.medema.pl, prowadzony jest przez Sprzedawcę, zwany również „Sklep MEDEMA”.
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienia.
- Konsument - klient będący osobą fizyczną, który dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin - niniejszy regulamin.
- Strona - Sprzedawca i Klient.
- Treść (Treści) - treści, w szczególności informacje, opinie, dane, pliki graficzne, elementy graficzne, zdjęcia lub filmy, w tym utwory w rozumieniu ustawy z dnia o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane przez Klienta lub osobę korzystającą ze strony internetowej Sklepu Internetowego.
- Towar - rzecz ruchoma uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu internetowego.
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem w wyniku złożenia Zamówienia i jego potwierdzenia przez Sprzedawcę przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
- Sprzedawca - MEDEMA, 80-299 Gdańsk, ul. Diany 5 lok. 1, tel. +48 58 355 26 44, email: sklep@medema.pl
- Zamówienie - oświadczenie woli złożone przez Klienta Sprzedawcy za pomocą Strony Internetowej zgodnie z niniejszym regulaminem (oferta).
- Cena - wartość Towaru wskazana na stronie internetowej Sklepu Internetowego w złotych polskich wraz z obowiązującym podatkiem od towarów i usług (VAT).
- Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (opubl. w Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
- Login (zwany również identyfikatorem użytkownika) - nazwa przypisana określonemu użytkownikowi. Używany jest podczas logowania, umożliwia uprawniony dostęp do danego komputera, systemu bądź sieci. Login jest ciągiem znaków o ograniczonej długości, wybranych z określonego zestawu znaków.
- Hasło - ciąg znaków stosowany powszechnie jako tajny parametr przy uwierzytelnianiu użytkowników w systemach teleinformatycznych.
III. REJESTRACJA, SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I PŁATNOŚCI
Rejestracja
- Zamówienie Klienta uważa się za złożone jedynie po:
- wypełnieniu w sposób prawidłowy i kompletny formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie internetowej Sklepu Internetowego i akceptowaniu go przez Klienta i zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu
- wypełnieniu w sposób prawidłowy i kompletny formularza Zamówienia znajdującego się na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Po rejestracji Klient obowiązany jest używać ustalonego wcześniej na stronie internetowej Sklepu Internetowego MEDEMA loginu i hasła, które są poufne. Konsekwencje ujawnienia loginu i hasła przez Klienta osobom trzecim ponosi wyłącznie Klient.
- Złożenie zamówienia przez Klienta stanowi potwierdzenie dostarczenia mu przez Sprzedawcę informacji o głównych cechach świadczenia Sprzedawcy z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się jego z Klientem oraz o łącznej Cenie za świadczenie Sprzedawcy wraz z podatkami, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać przez cała dobę we wszystkie dni roku kalendarzowego. Złożenie Zamówienia przez Klienta nie oznacza zawarcia Umowy sprzedaży.
Składanie zamówień i płatności
- Zamówienia można składać przez całą dobę 7 dni w tygodniu każdego miesiąca kalendarzowego za pośrednictwem Sklepu Internetowego MEDEMA (www.sklep.medema.pl) zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu, dopuszcza się również składanie zamówień faksem (58 355 26 44), e-mailem (sklep@medema.pl) oraz poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie niniejszej internetowej - jednakże po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
- Podstawą do rozpoczęcia procesu realizowania zamówienia i wysyłki towaru jest prawidłowo przesłany i wypełniony formularz zamówienia za pośrednictwem strony internetowej www.sklep.medema.pl, a następnie płatność on-line. W przypadku zamówienia złożonego mailem, faksem lub poprzez formularz kontaktowy, potwierdzenie złożonego zamówienia nastąpi e-mailem przesłanym zwrotnie przez Sklep MEDEMA z wystawioną fakturą pro-forma, a w przypadku zamówienia telefonicznego musi być przesłane w formie pisemnej mailem (sklep@medema.pl) lub faksem (58 533 48 49).
- Zamówienie składane poprzez stronę internetową za pośrednictwem formularza kontaktowego jest skuteczne, jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz i prawidłowo wpisze dane kontaktowe, podając nazwę produktu, ilość, cenę, dane Zamawiającego (firma/nazwisko, imię, ulica, numer domu i mieszkania, miasto, kod pocztowy, telefon lub adres e-mail) oraz adres dostawy (firma/nazwisko, imię, ulica, numer domu i mieszkania, miasto, kod pocztowy, telefon) jeżeli jest inny niż adres Zamawiającego.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail na adres elektroniczny przez siebie wskazany, w której Sprzedawca potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz Cenę za zamówiony Towar. Otrzymanie potwierdzenia, o którym mowa w zdaniu powyższym, jest równoznaczne z zawarciem Umowy sprzedaży i jest potwierdzeniem przez Klienta, że wie, że złożone przez niego zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty Ceny wskazanej w wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu poprzednim.
- W przypadku gdy podane dane nie są kompletne, pracownik działu handlowego skontaktuje się z Kupującym, a jeśli taki kontakt nie będzie możliwy, Sprzedającemu przysługuje prawo do anulowania złożonego zamówienia.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sprzedający potwierdza przyjęcie zamówienia emailem lub telefonicznie. Sklep MEDEMA ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych, bądź sposobu zapłaty.
- Ceny podane na stronie internetowej www.sklep.medema.pl nie zawierają kosztów instalacji zakupionego towaru i szkolenia personelu - chyba, że Strony ustaliły inaczej.
- Składając zamówienie, Kupujący wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularze. Niniejsza zgoda uprawnia sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
IV. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient ma możliwość zrezygnowania ze złożonego zamówienia /odstąpienia od umowy:
- jeżeli w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia nie opłaci złożonego zamówienia
- w przypadku Klienta będącego konsumentem - bez podawania przyczyn w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia doręczenia towaru poprzez złożenie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany, ani nie został w żaden sposób zniszczony. Klient, zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia towaru przed możliwością jego uszkodzenia w trakcie przesyłki. Zwracane towary muszą być kompletne. Towary zabezpieczone fabrycznie przed otwarciem nie mogą być zwrócone po zdjęciu folii lub usunięciu zabezpieczeń, zniszczeniu pudełka. Produkty muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu (nieusunięta folia, niezniszczone pudełko). W takim przypadku Klient zobowiązany jest przesłać zamówiony towar wraz z kopią dowodu zakupu oraz z pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy na adres MEDEMA, 80-299 Gdańsk, ul. Diany 5 lok. 1.
- Zwrot odbywa się na koszt Klienta i jest możliwy, jeżeli Produkt nie był używany i nie został w żaden sposób uszkodzony lub zniszczony. Wszelkie odstępstwa od powyższych wymagań będą podstawą do uznania odstąpienia od umowy za nieskuteczne. W takim przypadku wszelkie koszty i ryzyko z tym związane ponosi Klient.
- Zwrot wartości zakupionego towaru oraz uiszczonych przez Klienta kosztów wysyłki nastąpi w taki sam sposób w jaki otrzymaliśmy płatność od Klienta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
- Sklep MEDEMA ma możliwość odstąpienia od umowy z winy Klienta, ze skutkiem natychmiastowym:
- w przypadku, gdy Klient poda nieprawdziwe dane przy założeniu konta Klienta
- w przypadku, gdy Klient w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia nie opłaci faktury pro forma
- w przypadku, gdy towar został sprowadzony na specjalne zamówienie Klienta.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany, przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
V. GWARANCJA
- Firma MEDEMA udziela Klientowi gwarancji na zakupione Produkty.
- Gwarancja udzielona jest:
- na okres 12 miesięcy w przypadku gdy Klient jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającej osobowości prawnej prowadzącą działalność gospodarczą z wyłączeniem sytuacji, w których przedsiębiorstwo dokonuje zakupu w celu dalszej odsprzedaży, i posiada stosowną podpisaną umowę z firmą MEDEMA.
- na okres określony w karcie gwarancyjnej (12, 24, 36, 48 lub 60 miesięcy - zależnie od grupy produktowej) oraz w opisie produktu w przypadku Konsumentów. Okres gwarancji liczony jest od daty otrzymania Produktów przez Klienta.
- Gwarancja realizowana jest zgodnie z procedurą zgłoszenia reklamacji określoną w rozdziale „Reklamacje” niniejszym regulaminie.
VI. REKLAMACJE
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne można składać:
- telefonicznie pod numerem telefonu: 58 355 26 44
- samodzielnie korzystając z odpowiedniego programu serwisowego na stronie internetowej: www.sklep.medema.pl formularz można wypełnić po zalogowaniu się do systemu.
- Zgłoszenie reklamacyjne jest rejestrowane w systemie dedykowanym obsłudze reklamacji pod przypisanym numerem zgłoszenia.
- Warunkiem rozpatrzenia zgłaszanej reklamacji jest dostarczenie przez Klienta niezbędnych danych stosownie do przedmiotu reklamacji. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać:
- nazwę firmy albo imię i nazwisko oraz adres Klienta
- tytuł lub przedmiot reklamacji
- udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości w postaci np. faktury, paragony lub potwierdzenia zrealizowania zamówienia
- roszczenie w formie oficjalnego pisma, jeśli reklamacja wiąże się ze zwrotem wpłaty
- kopia protokołu reklamacyjnego, w przypadku reklamacji z tytułu ubytków lub uszkodzenia zamówionych przez Klienta produktów powstałych w trakcie ich transportu przez firmę przewozową (kurierską);
- W przypadku braku danych, o których mowa powyżej, Obsługa Klienta informuje Klienta telefonicznie, pisemnie lub mailowo o konieczności ich uzupełnienia.
- Klient jest zobowiązany do uzupełnienia brakujących danych lub do dostarczenia dokumentów w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia poinformowania o konieczności uzupełnienia niezbędnych wymaganych danych.
- Rozpatrzenie Reklamacji zostaje zawieszone na okres 14 dni kalendarzowych do czasu uzupełnienia przez Klienta niezbędnych danych.
- Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia przyjęcia jej przez Obsługę Klienta lub w terminie 14 dni kalendarzowych od daty uzupełnienia przez Klienta niezbędnych wymaganych danych lub dokumentów.
- Klient jest informowany pisemnie, e-mailowo lub telefonicznie przez Obsługę Klienta o decyzji w zgłoszonej sprawie reklamacyjnej.
- W przypadku nie ustosunkowania się przez Obsługę Klienta do zgłoszonej reklamacji w terminie wskazanym w ust. 4 powyżej uważa się, że została uznana zgodnie z żądaniem Klienta.
- Utrata gwarancji następuje w przypadku stwierdzenia:
- napraw przeprowadzanych przez osoby nieuprawnione, uszkodzenia lub zniszczenia numerów seryjnych, kodów paskowych znajdujących się na Produkcie
- uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych Produktu powstałych z winy Klienta (niewłaściwe użytkowanie Produktu);
- uszkodzeń Produktu wynikłych na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, instalacji, przechowywania, konserwacji przedmiotu gwarancji
- uszkodzeń Produktu powstałych w wyniku stosowania nieoryginalnych lub niezgodnych z zaleceniami producenta materiałów eksploatacyjnych.
- Gwarancji nie podlegają:
- poszczególne części lub składowe Produktu za wyjątkiem całego (kompletnego) Produktu
- przedmioty gwarancji, których jedyną wadą jest niekompatybilność
- wady i uszkodzenia przedmiotu gwarancji powstałe wskutek siły wyższej (pożar, piorun, powódź, nieprawidłowe napięcie zasilania, przepięcie itp.).
- Koszty napraw nieobjętych gwarancją, a także koszty przeglądu w wyniku, którego stwierdzono brak zgłaszanych uszkodzeń, obciążają Klienta.
VII. ZMIANY REGULAMINU
- Firma MEDEMA zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują w terminie nie krótszym niż 7 dni od daty ich opublikowania na stronie www.sklep.medema.pl lub od daty przesłania ich na adresy e-mail Klientów.
- Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumentów.
- Produkty prezentowane na stronach Sklepu Internetowego MEDEMA nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie są zaproszeniem do złożenia oferty.